Cookies


Deprecated: Korzystanie z wp_make_content_images_responsive uznawane jest za przestarzałe od wersji 5.5.0! Zamiast tego użyj wp_filter_content_tags(). in /bs-wp2018/wp-includes/functions.php on line 4774

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję
Akceptuję
arrow arrow2 faq_chart faq_mess faq_doc faq_folder faq_clock faq_mail firma czlowiek uniqueArrow rolnictwo arrow-bold-down arrow-bold-left arrow-bold-top arrow-bold-right arrow-light-top arrow-light-left arrow-light-bottom arrow-light-right fb twit googlep hours ikonkainfo linkedin mail okooutline partnerstwo phone scrollTo sgb_ikonka_phone2 solidnosc stabilnosc tradycja where arrow arrow2 download alert login sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom close search

Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju - Bank Spółdzielczy w Gnieźnie

Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju


Deprecated: Korzystanie z wp_make_content_images_responsive uznawane jest za przestarzałe od wersji 5.5.0! Zamiast tego użyj wp_filter_content_tags(). in /bs-wp2018/wp-includes/functions.php on line 4774

Tarcza finansowa PFR – przyjmowanie pełnomocnictw, oświadczeń lub odpisów z KRS i CEiDG

Zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia w Banku dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.

W zależności od sytuacji są to:

Wzory pełnomocnictwa i oświadczenia stanowią załączniki nr 2 i 3 do Regulaminu Programu PFR (wzór pełnomocnictwa – str. 62, wzór oświadczenia – str. 64).

Dokumenty należy przedstawić w Banku osobiście lub przesłać do Banku pocztą w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.

W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją może być wypowiedzenie Umowy przez Fundusz.

W celu usprawnienia procesu weryfikacji zachęcamy do jak najwcześniejszego składania dokumentów.

***

PFR przypomina, że wnioski o udzielenie subwencji w ramach Tarczy Finansowej nadal są przyjmowane, a przedsiębiorcy mają czas na ich złożenie do 31 lipcaMogą to zrobić za pomocą elektronicznych wniosków udostępnianych w bankowości internetowej swojego banku.

Jak złożyć wniosek? Sprawdź TUTAJ

Do tej pory ponad 334 tys. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, zatrudniających łącznie ponad 3 mln pracowników otrzymało subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR. Trafiło do nich 59,2 mld zł.

Przewiduje się, że do końca programu dofinansowanie otrzyma ok. 350 tys. firm – wszystkie, które ucierpiały w wyniku pandemii COVID-19 i spełniły warunki otrzymania subwencji opisane w Regulaminie.

PFR będzie przez kolejne miesiące weryfikować prawidłowość wniosków o dofinansowanie złożonych przez firmy, a za rok weryfikować spełnienie warunków umorzenia części subwencji.

PFR informuje również, że na stronie www.pfr.pl pojawił się nowy komunikat, doprecyzowujący definicję pracownika. Według jego zapisów przedsiębiorca może w ogólnej liczbie Pracowników, ustalanej na potrzeby określenia statusu mikroprzedsiębiorcy albo MŚP, uwzględnić osobę współpracującą, zgłoszoną do ubezpieczeń społecznych pod kodem 0511, pod warunkiem, że osoba ta jest jednocześnie Pracownikiem.

Oznacza to, że wszyscy przedsiębiorcy, których dotyczy wyżej wymieniona sytuacja i których wniosek został ewentualnie wcześniej odrzucony z tego powodu, powinni ponownie wypełnić wniosek o przyznanie subwencji w swoim banku przed 31 lipca 2020 r.

Więcej informacji dostępnych na stronie:

pfr.pl/aktualnosci/tarcza-finansowa-pfr-na-ostatniej-prostej-nowe-wnioski-tylko-do-konca-lipca.html

***

Jesteś przedsiębiorcą? Zatrudniasz pracowników? Obawiasz się o swoją działalność ze względu na panującą epidemię koronawirusa?

Możesz wystąpić o wsparcie w ramach programu Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju, obsługiwanego przez Bank Spółdzielczy w Gnieźnie.

Klienci naszego Banku mogą składać wnioski w wersji on line poprzez bankowość elektroniczną:

eBankNet – po zalogowaniu należy wybrać zakładkę: Wnioski -> Tarcza PFR

lub

eCorpoNet – po zalogowaniu należy wybrać zakładkę: Wnioski -> Wniosek o Tarczę

UWAGA! Kwalifikacje wniosków i wypłaty dotacji obsługiwane będą wyłącznie za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.

Środki finansowe w ramach Programu podzielone zostały następująco:

***

Z rządowego wsparcia mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy:

  1. na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegają z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne,
  2. odnotowały spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19.

Finansowaniu w ramach Programu Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju podlega bieżąca działalność, w tym bieżące koszty obsługi finansowania zewnętrznego, zakup urządzeń i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

PAMIĘTAJ, ŻE WNIOSEK O SUBWENCJĘ W IMIENIU FIRMY SKŁADA TYLKO JEDNA OSOBA. UPEWNIJ SIĘ, ŻE MASZ ODPOWIEDNIE PEŁNOMOCNICTWO DO REPREZENTACJI FIRMY. WZORY DOKUMENTÓW STANOWIĄ ZAŁĄCZNIKI DO REGULAMINU UBIEGANIA SIĘ O UDZIAŁ W PROGRAMIE

W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

Szczegóły w załącznikach:
Regulamin Programu Tarczy Finansowej
Zasady określające liczbę pracowników
Informacja ZUS na temat postępowania w przypadku zaległości w opłacaniu składek do ZUS

WNIOSKI ODWOŁAWCZE (dostępne od 18 maja br.)

Odwołanie jest wnioskiem o przyznanie dofinansowania składanym przez przedsiębiorcę, który – wskutek złożenia wniosku pierwotnego – otrzymał decyzję o przyznaniu subwencji w kwocie niższej niż wnioskowana.

Proces składania i rozpatrywania odwołania przebiega dokładnie tak samo jak proces dotyczący pierwotnego wniosku.

 

Jak się przygotować do złożenia wniosku? Szczegóły można znaleźć TUTAJ

Więcej informacji na temat Tarczy Antykryzysowej znajdziesz TUTAJ

Masz pytania? Skontaktuj się telefonicznie z wybranym oddziałem Banku. Lista placówek dostępna jest TUTAJ